Ezeket a programkódokat csak be kell másolni a Game Maker Draw, Step vagy egyéb eseményébe hogy működjön. Itt nagyon változatos kódokat találhatsz. Van olyan is ami még a Game Maker 4.3b-n is elfut.
Lassú forgás:
image_angle=direction
forgas=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)-direction
if (abs(forgas)>180) delta=-forgas
if (abs(forgas)>10) direction+=10*sign(forgas)
Leírás:
Ez a kód hihetetlenül sokfajta játékmódba alkalmazható. Legyen az egy stratégiai játék amibe a tank lassan fordul a cél felé, vagy akár egy FPS játék amibe az ellenség lassan fordul felénk, az MI-t keltve. A kódot a STEP eseménybe rakd. Jelenleg az egér fele fog fordulni az objektum. Nagyon fontos hogy a kettő darab 10 érték ami a kódban van azt mindig ugyan az a érték legyen. Mert ellenkező esetben tovább fog fordulni az objektum. Ha például 1-et írunk be akkor nagyon lassan fog a cél elé fordulni. De ha például 45-öt írunk és a játék 30FPS-re van állítva akkor 8FPS érték alatt fog oda fordulni az objektum. A célt természetesen a "forgas" érték megváltoztatásával érhetjük el.